Barchoba, kicsit másképp...
2013.05.26 13:05
A játékosok ajánlott száma: 2-4 fő
Eszközszükséglet:
- Egy tetszőleges csomag TanulóKártya (www.tanulokartya.hu)
- Annyi ruhacsipesz, ahány játékos van.
Előkészületek:
Készítsünk elő egy csomag TanulóKártyát és helyezzük el őket képpel lefelé az asztalra! A játékosok egyenként felhúznak egy-egy kártyát úgy, hogy senki ne láthassa a másikét! Ezt követően, a ruhacsipesz segítségével mindenki felhelyezi a tőle jobbra ülő játékos gallérjára a kihúzott TanulóKártyát úgy, hogy az illető semmiképp se láthassa a kártyát, mindenki más számára azonban jól látható legyen.
Ezek után indulhat a játék!
A játék menete:
A játékosok az óramutató járásával megegyező irányban haladva körönként egy kérdést tesznek fel „önmagukkal” kapcsolatban, a többiek pedig igennel, vagy nemmel válaszolnak rá.
Pl.: Állat vagyok? Igen. Emlős vagyok? Nem. Stb.
A játék célja, hogy a játékosok minél előbb ki tudják találni, hogy milyen kártya van a ruhájukra csipeszelve.
Az nyer, aki a leghamarabb jól meg tudja nevezni a TanulóKártyán lévő kép nevét!
Ha nehezíteni szeretnénk a játékon, akkor össze lehet keverni 2-3 TanulóKártya csomag képeit, hogy ne csak egy témakör köré csoportosuljanak a fogalmak. Így sokkal nehezebb megfejteni, hogy ki mivé változott át a kártya a segítségével!
A gyermek(ek) életkorától és érdeklődési körétől függően bármilyen TanulóKártya csomaggal játszható.
Első-második osztályban pl. nagyon hatékonyan felhasználható a számköri ismeretek bővítésére, akár tanórán is:
Egyjegyű vagyok? Páros szám vagyok? Kisebb vagyok, mint 50? A számjegyeim összege kerek szám? Osztható vagyok hárommal? Stb.
Mit fejlesztünk játék közben?
- Szélesítjük az általános tájékozottságot
- Bővítjük a szókincset
- Fejlesztjük a megtartó emlékezetet, a munkamemóriát
- A figyelmet és a koncentrációt
- A struktúráló (rendszerező) gondolkodást
- A megfigyelőképességet
- A lényegkiemelés képességét.