Barchoba, kicsit másképp...

2013.05.26 13:05

 

 

A játékosok ajánlott száma: 2-4 fő

 

Eszközszükséglet:

 

-          Egy tetszőleges csomag TanulóKártya (www.tanulokartya.hu)

-          Annyi ruhacsipesz, ahány játékos van.

 

Előkészületek:

 

Készítsünk elő egy csomag TanulóKártyát és helyezzük el őket képpel lefelé az asztalra! A játékosok egyenként felhúznak egy-egy kártyát úgy, hogy senki ne láthassa a másikét! Ezt követően, a ruhacsipesz segítségével mindenki felhelyezi a tőle jobbra ülő játékos gallérjára a kihúzott TanulóKártyát úgy, hogy az illető semmiképp se láthassa a kártyát, mindenki más számára azonban jól látható legyen.

 

Ezek után indulhat a játék!

 

A játék menete:

 

A játékosok az óramutató járásával megegyező irányban haladva körönként egy kérdést tesznek fel „önmagukkal” kapcsolatban, a többiek pedig igennel, vagy nemmel válaszolnak rá.

Pl.: Állat vagyok? Igen. Emlős vagyok? Nem. Stb.

 

A játék célja, hogy a játékosok minél előbb ki tudják találni, hogy milyen kártya van a ruhájukra csipeszelve.

 

Az nyer, aki a leghamarabb jól meg tudja nevezni a TanulóKártyán lévő kép nevét!

 

Ha nehezíteni szeretnénk a játékon, akkor össze lehet keverni 2-3 TanulóKártya csomag képeit, hogy ne csak egy témakör köré csoportosuljanak a fogalmak. Így sokkal nehezebb megfejteni, hogy ki mivé változott át a kártya a segítségével!

 

A gyermek(ek) életkorától és érdeklődési körétől függően bármilyen TanulóKártya csomaggal játszható.

Első-második osztályban pl. nagyon hatékonyan felhasználható a számköri ismeretek bővítésére, akár tanórán is:

Egyjegyű vagyok? Páros szám vagyok? Kisebb vagyok, mint 50? A számjegyeim összege kerek szám? Osztható vagyok hárommal? Stb.

 

Mit fejlesztünk játék közben?

 

-          Szélesítjük az általános tájékozottságot

-          Bővítjük a szókincset

-          Fejlesztjük a megtartó emlékezetet, a munkamemóriát

-          A figyelmet és a koncentrációt

-          A struktúráló (rendszerező) gondolkodást

-          A megfigyelőképességet

-          A lényegkiemelés képességét.