A játékosok ajánlott száma: 1-4 fő, plusz egy játékvezető
Eszközszükséglet:
- Egy tetszőleges csomag TanulóKártya, de izgalmasabb a játék, ha több csomag képeit keverjük össze!
- Nagyobb méretű fém gemkapcsok
- Cellux
- Mágneses horgászbotok
Ha nincs otthon mágneses horgászbot, akkor így készítsd el pillanatok alatt:
Tekerj fel egy cérnát, vagy hímzőfonalat a hurkapálcára egyik végére és erősítsd oda celluxszal, hogy le ne csússzon!
A fonal másik végére erősíts rá egy mágnest és kész is van a horgászbot!
Előkészületek:
A játékhoz kiválasztott TanulóKártyák hátuljára celluxozzunk fel egy-egy gemkapcsot (lehetőleg a közepére, legalább 2 db-ot)! Rendezzük a kártyákat képükkel felfelé az asztalra!
Készítsük elő a horgászbotokat!
Ezek után indulhat a játék!
A játék menete:
A játékvezető kiválaszt magának a lent lévő képek közül egyet, de nem árulja el a többieknek, hogy melyiket.
Ezután módszeresen elkezdi körülírni, hogy mire gondolt:
Pl.: Amire én gondolok, az egy állat. Nem szőr fedi a testét. Kistestű. Nem ad ki hangot. Stb.
A gyerekek pedig a lent lévő képek közül leszűkítik a lehetőségeket egyetlen egyre, majd megpróbálják „kihalászni” a horgászbotjukkal a többi kártya közül.
Vigyázz! A kártyák hamar leesnek, ha nem vagy elég óvatos pecás!
A játék célja, hogy a játékosok minél előbb ki tudják találni, hogy a játékvezető mire gondolt!
Az nyer, aki a leghamarabb ki tudja halászni a megfelelő TanulóKártyát anélkül, hogy a kártya leesne a pecabotjáról!
Ha nehezíteni szeretnénk a játékon, akkor össze lehet keverni 2-3 TanulóKártya csomag képeit, hogy ne csak egy témakör köré csoportosuljanak a fogalmak. Így sokkal nehezebb megfejteni, hogy mire gondolhatott a játékvezető!
A gyermek(ek) életkorától és érdeklődési körétől függően bármilyen TanulóKártya csomaggal játszható.
Nagyon hatékonyan használható pl. az idegen nyelv tanulása során:
- akár úgy, hogy a játékvezető magyarul mondja a kigondolt kép nevét, a gyermek pedig az annak megfelelő idegen nyelvű TanulóKártyát halássza ki a képek közül (ill. ennek fordítottja);
- Magasabb szinten pedig akár úgy, hogy idegen nyelvű leírást adunk a gyermeknek a kigondolt képről, ő pedig megpróbálja a megfelelő kártyát kipecázni a lehetőségek közül.